Table of Contents
Dit is heel hard geworden . Volgens een autocleaning bedrijf brandt meel in de lak zodat een auto helemaal gepolijst moet worden. Klopt dit verhaal? Antwoord: Er gaan inderdaad geruchten dat dit mogelijk is (metaalbewerking). In theorie zou dit kunnen maar ik heb geen ervaring met bloemen en lak dus kan niet uit eigen ervaring spreken
Maar als dit er slechts enkele dagen heeft opgezeten en gezien de weersomstandigheden van de laatste tijd (geen extreme zon of warmte) lijkt het ,ij een sterk verhaal! Het is een natuurproduct, dus de beste manier om schoon te maken is met schoon lauw water (dus geen sop o - metaalbewerking lassen.i.d. toevoegen)
Airbrushen – Erik VelthuisIk wil een Zippo aansteker airbrushen. Welke eindlak kan ik hiervoor het beste gebruiken? Moet dus keihard en slijtvast zijn. Mat of glans? Met gebruik van verf op waterbasis of thinnerbasis? Antwoord: Ten eerste een basecoat op thinnerbasis gebruiken. Deze is eerder droog en kun je veel dunner aanbrengen waardoor het eindresultaat sterker zal zijn.
Voor een goede finisch zou je hem moeten poedercoaten omdat dit zeer hard is, maar dat zal nu niet gaan en ben je gebonden aan een lak die wat zachter is. arcelormittal staalhandel born. Dus voorzichtig mee omgaan dan zal die het enige tijd uithouden! Airbrushen – Frank Hofmanik wil met airbrush een afbeelding aanbrengen op een auto, De verf is op waterbasis en normaal bescherm ik dat met een blanke lak op waterbasis
Wat gebruik ik het beste als vernis / lak ? Antwoord: Meestal wordt er een basecoat op thinnerbasis gebruikt omdat deze makkelijke is af te plakken en wat sterker en dunner is dan een watergedragen basecoat. Maar natuurlijk kun je ook watergedragen gebruiken. Als je deze binnen 24 uur (afhankelijk van het merk) overspuit met een blanke lak hoef je deze niet te schuren, de hechting zal dan nog voldoende zijn…Als je langer wacht kun je wel problemen krijgen met hechting maar het schuren van een watergedragen basecoat is (bijna) geen optie omdat je zoals je zelf al aangeeft krassen krijgt! Advies is dus om er binnen 24 uur een laagje lak op te zetten of met een basecoat op thinner basis gaan werken omdat je deze wel kunt opruwen na een langere tijd.
Overspuiten dus. Ik heb de auto daarna gewassen en ik ben tevreden over de kleur maar op de motorkap zijn verschillende deukjes in de lak te zien - acrylaat lasersnijden. Ik zie ook stofdeeltjes in de lak en ik zie verfdruipers aan de randen van de motorkap. Ik heb de auto een week bij het autoschadebedrijf gehad (was op de vakantie) toen ik hem vrijdags kwam ophalen was hij niet klaar…
Dit probleem aankaarten bij het schadebedrijf. Ze gaan vast de klus over doen om dit te herstellen; men wil nu eenmaal geen slechte reclame hebben en als ik het zo lees is de reparatie gewoonweg niet goed uitgevoerd. Of haast de reden is weet ik natuurlijk niet er kan tijdens het spuiten heel veel misgaan Kleurnummer – Marjolein VisserIk heb een Ford Ka uit 2005 in de kleur zwart.
Kunt u mij dit vertellen? Antwoord: Dat zou de verkoper van Motip spuitbussen u het beste kunnen vertellen. thyssenkrupp Materials Belgium - Materials Services vlaanderen. Er staat een kleurnummer in de auto maar het is bij Ford nogal lastig te vinden welke dit is. Dit hebben ze waarschijnlijk gedaan zodat mensen met schade aan hun voertuig deze laten repareren bij de erkende Ford schadespecialist- Roesten – Lore D’HaemerWaarom roest een auto sneller na een botsing op de plaats van de impact? Antwoord: Waarschijnlijk omdat de lak dan beschadigd is en wellicht ook de zinklaag waardoor vocht de vrije loop heeft! Laksporen na aanrijding – Stefan SeymusLaatst werd mijn auto aangereden op de oprit, deze stond gewoon geparkeerd
Verweerde kunststof koplampen – Hans van HoekMijn vraag gaat over verweerde kunststof koplampen. Met een setje van Turtle wax verdween de verwering als sneeuw voor de zon, alleen komt dit na verloop van enkele maanden weer terug. Ik vroeg mij af of het mogelijk is de kunststof koplampen na behandeling te voorzien van een uv-bestendige transparante vernislaag/lak, die uiteraard het kunststof niet aantast.
een spuitbus voor te koop? Antwoord: Turtle wax en andere waxen zijn een tijdelijke oplossing, je vult hiermee de krasjes met wax en er blijft een laagje achter, maar deze verdwijnt na een periode weer en dan is het probleem weer terug (lasersnijden metaal prijs). Enige oplossing is goed polijsten en of lakken, er zijn bedrijven die dit doen, even op google zoeken
Het resultaat mag er zijn en heb nergens last van. Echter, een dag later zag ik dat ik toch nog plekken over heb geslagen met de blanke lak. Nu is de vraag of ik dit bij kan spuiten met 2k lak? Het zijn cupvelgen en de spaken zijn goed, enkel de rand en de binnenkant moeten nog een keer.
Ik neem aan dat ik dan het geheel goed uit moet laten harden maar hoe lang en met wat voor schuurpapier zou ik de huidige blanke lak moeten schuren? Antwoord: Een 2K lag kan rustig zonder problemen worden overgespoten - Staal Buigen - Oppervlaktebehandeling Metalen. Indien deze goed is uitgehard wordt deze overgespoten met een watergedragen basecoat is er echter niets aan de hand
Daar ik niet weet welke producten er gebruikt zijn adviseer ik om contact op te nemen met uw verf leverancier. Deze kan u alles over product en de werkwijze hiervan vertellen. Schimmel – Fred StiensIk heb een oranje (clementine Volkswagen L20D) Volkswagen Kever cabrio van 1971 die jaren geleden is geïmporteerd is uit de VS en daar dus altijd een goed klimaat heeft gehad.
Ik heb deze wagen een tijdje in mijn eigen garage laten staan, voor zover geen probleem. Ik heb mijn wagen dan verhuisd naar een huurgarage maar is het helaas daar erg vochtig - machinehandel metaalbewerking. De wagen heeft daar misschien 10 weken gestaan en omdat de vochtigheidsmeter steeds 100% aan gaf en mijn cabriodak begon te beschimmelen en er zelfs een soort van schimmel op de grond van de garage zich verspreide, en ik af en toe druppels op mijn auto merkte, dacht ik, laat ik deze wagen toch maar terug in de origineel garage zetten
Nu dit weekend wou ik er mee naar buiten en heb ik de gele vlekjes weggevaagd met een doek, nu blijkt op al die plaatsen de lak helemaal dof geworden. Alsof de vernis is aangetast. Een tijdje geleden heb ik de auto gebruikt voor een huwelijk en lag er eengrote bloemenwerk op de koffer (bij een kever is de koffer aan devoorzijde), twee lange girlandes.
Zijn het deze bloemen die mijn lak hebben aangetast? Ik moet zeggen, vooraleer ik de wagen naar deschimmelgarage heb gebracht had ik die gele vlekjes nog niet gemerkt, erna wel. En de vlekken zijn random verspreid op het kofferdeksel, niet in de vorm van de girlande. metaalbewerking opleiding. Dus vraag ik mij af, is het de vochtige garage (zuur water of schimmels?)of zijn het de bloemen of is het nog iets anders? In het geval van deschimmelgarage kan ik schadeclaim opstarten, anders niet
Met andere woorden, zet hem droog weg om problemen te voorkomen. Ik kan u helaas geen goed antwoord geven voor schadeclaims ed. maar daar is deze vraagbaak dan ook niet voor bedoeld. Lak verwijderen – Hetty KruitboschMijn auto is deels overgespoten (Thyssenkrupp Materials Archieven). Maar nu zie ik dat op mijn mooie velgen rode lak zit
Mijn advies is: ga terug naar uw erkende spuiterij en vertel deze dat er tijdens de reparatie verf op de velgen is gekomen, zij zullen dan het probleem voor u oplossen. Absorberen van licht op Metallic-lak – Klaas van der HeideHoe is het mogelijk dat plaatwerk gespoten met een speciale Metallic verf binnen onder TL-verlichting als nieuw lijkt, maar als je het naar buitenbrengt is het net of wordt het lakwerk dof of verandert van kleur, net of daglicht de kleur absorbeert.
Dit alles is van Motip lakken gebruikt. Antwoord: Het kan zijn dat kleuren onder TL verlichting anders zijn dan in het zonlicht (metaalbewerking op maat). Maar gezien de witte ondergrond die gespoten is met daaroverheen groen metallic zou het kunnen zijn dat de kleur niet gedekt is en met het felle buitenlicht je dus meer naar de ondergrond zit te kijken dan naar de kleur zelf
Onderaan staat iets zoals bijv. H7 en dat is het kleurnummer. Kleur lichter na afgeplakt – B. PetersEen A4 van 2005 van grijs metalic heeft, omdat het zijraam stuk wasplaatselijk afgeplakt met plastic vastgezet met zwarte brede tape, enkeleweken buiten gestaan. Na het verwijderen van de tape is de toplaag (blanke lak) geheel in takt gebleven, maar waar de tape gezeten heeft is de kleur lichter geworden.
Hoe kan ik dit verhelpen? Antwoord: Waarschijnlijk is het tijdelijke raam met Ductape bevestigd, dit kan verder geen kwaad voor het lakwerk. Waarom de verkleuring dan is ontstaan is geheel onduidelijk. staalhandel van zijl. Het enige dat ik kan bedenken is dat er vovht in de lak is getrokken waardoor er een soort waasje overheen lijkt te zitten (melkerig)
Dan is er een goedekans dat het vocht eruit trekt en probleem weg is. Kale plekken – Klaas Bangaik heb een VW transporter T5 uit 2008, echter deze auto heb ik januari 2010 in gebruik genomen en heeft nu 90.000 km gereden. Bij 3 wielkasten krijg ik kale plekken en op de schuifdeur komt een bobbel.
ik informeerde ook al bij mijn Focwa autospuiter De Haan uit Harkema (Frl - ThyssenKrupp Materials Nederland bv.) en die vertelde dat dit een vaker vookomend probleem is bij volkswagen. Echter men maakt zicheraf. De auto is door Lenferink zelf geimporteerd, dus Pon doet er niks aan. Ik stuur de foto’s mee misschien dat u een uitspraak zou willen doen wat er aan de hand is? Antwoord: Het is niet aan mij om dit soort discussies op te lossen of om mij daar mee te bemoeien
Maar ik heb wel even naar de foto’s gekeken, en het klinkt logisch dat het steenslag is zo bij de wielkasten. Maar wat me opvalt is dat er roest onder de kitnaad zit en dat komt dan weer niet door steenslag! Moet er wel even bij zeggen dat ik ditbeoordeel van een foto die niet de reeele sytuatie weergeeft en moeilijk te zien is op de computer.
Hopelijk komt u er samen met uw dealer of andere partijen wel uit. lasersnijden voorbeelden. Doffe kleur – Chris RossingIk heb een Honda Jazz in de kleur ice-blue (metallic). Een aantal krassenop de deur heb ik weg geschuurd niet tot op het kale metaal maar tot op dewitte grondlaag. Daarna heb ik volgens de handleiding op de via deHonda-dealer gekochte spuitbus meerdere lagen verf gespoten
Wat kanhiervan de oorzaak zijn? Antwoord: Een spuitbus is een handig iets maar niet geschikt om op een groter deel een mooie heldere reparatie mee weg te werken. Daarvoor zul je de auto toch echt moeten laten spuiten door een erkend bedrijf. Hier beschikt men over de juiste materialen en kennis.
De motorkap heb ik opnieuw laten spuiten vanwege steenslag. De eerste keer dat ik de auto weer zag zaten er allemaal lichte poetskrassen op, soort spinnenweb idee. Webshop Plaatmateriaal – oppervlaktebehandeling metalen. De auto is teruggegaan en nu ik hem weer terugkreeg zag de lak er op hetoog goed uit, in het daglicht. Als ik de auto onder een lantaarnpaal plaats dan zie ik nu allemaal “doffe”strepen, als ik heen en weer beweeg met mijn hoofd dan bewegen de strepen mee en blijven ze dus niet op dezelfde plek staan
In het donker ziet de motorkap er dus echt niet uit en overdag zie je er niks van. Weet u misschien hoe dit kan en wat daar eventueel de oorzaak van is. Antwoord: Als een auto gespoten is kan het zijn dat je onder kunstlicht een bepaalde structuur ziet, dit heeft met de structuur van de lak te maken en kan je niks aan doen, dit is ook met fabriekslak het geval.
Navigation
Latest Posts
Sara Petrens - Thyssenkrupp Materials Belgium
Kleerkast Op Maat
Badkamermeubelen